Indoor cycling


Indoor cycling er :

Indoor cycling er en særdeles populær træningsform på hold med op til  15 andre motionister, krydret med musik for enhver smag

M.G.U. Fitness tilbyder flere træningsgrader i indoor cyclinglokalet – hold øje med holdoversigterne!
De kan ses på hjemmesiden under MGU fitness.

En virkelig effektiv motionsform for dig der gerne vil pifte konditionen op, mærke sveden på panden og liv i benene.

Indoor cycling opleves af de fleste som et fantastisk supplement til fx. håndbold-, fodbold-, eller løbetræning - du får mere udholdenhed og en bedre kondition samtidig med styrketræningen af dine ben og baller.

Du kan leje indoor cyclingsko for kr. 10,00/indoor cyclingtime. Det er en god idé at medbringe et håndklæde samt væske.

Du kan blive medlem på vores Facebook side: Spinning Mejrup og se tider med mere og  om der er enkelte instruktører der kører på helligdage.

Tiderne er

Der er max 15 pr. hold .


Mandag  17.30 Alex Kragh

Tirsdag   17 15   Heidi  Nicolaisen

Onsdage 16. 30 - 17.30 Begynderspinning

Onsdag kl. 18.45  Torben Madsen

Torsdag  17.30 Christian Lystbæk

Lørdag 08.00   Rikke Madsen



Se tidspunkter på bookingsider ved højtider.


Husk tilmelding og afmelding på bookingsiden - booking conventus 2019, som findes på hjemmesiden.
Vis hensyn og meld fra i god tid, så en anden evt
kan få pladsen.  

SENEST 2 timer før start - Vi kører hold med minimum tre tilmeldte.
Tilknyttet fil:    nye cykler (157 Kb)

IQNITE og Intelligent Cyckling



Fitness tilbyder IQnite og Intelligent cykling . Begge systemer er blandt de mest avancerede systemer til indendør cykling.

Intellingent cykling er hovedsagelig WATT baseret.

Der kan bruges pulsbælte og check med instruktøren - hvilke der virker til systemerne. Det er ikke et krav at have pulsbælte.

Begge systemer fungerer bedst ved at downloade  Bodybikes app.
Den fungerer på de fleste mobiltelefoner og gemmer alle dine data.


Gode råd til udøvere af Indoor cycling

- Drik altid ekstra vand i løbet af dagen inden Indoor cycling-timen (det øger din præstationsevne og giver
      mindre risiko for kramper i benene)  
- Medbring altid rigelig væske til Indoor cycling-timen - drik inden du bliver tørstig

Vil du øge konditionstræningens effektivitet vha pulsur og intensitetsskala? Benyt nedenstående formel til at finde dine træningspulstal.
Maxpuls = 210-½alder (mænd)
                215-½alder (kvinder)
Se fil:
Tilknyttet fil:    Intensitetsskala (23 Kb)
Mejrup Fitness  |   Elkjærvej 26, Mejrup  |   7500  Holstebro  |   97 41 09 20   |   @